نويسنده: به كسی گفته می شود كه پديدآورندة متن اصلی باشد. اين متن معمولاً به شكل كتاب يا مقاله (مجله) است.

ناشر:كسی است كه وظايفی چون انتخاب مطلب، بررسی كيفيت، ويرايش، رعايت حق نشر، بازاريابی و توليد دستنوشته‌های نويسندگان را بر عهده دارد. ناشران به دو شكل تجاری و غير تجاری فعاليت می كنند.

توزيع: يعنی تحويل فيزيكی محصول به دست خوانندگان كه منظور از آن، رساندن محصول توليد شده به خواننده است.

ذخيره‌سازی و دسترسی: به مكانهايی اطلاق می شود كه در آنجا مطالب (اعم از كتابها،مجلات و ...) در دسترس باشند، مانند: كتابخانه‌ها، فروشگا‌ههای كتاب و توزيع كنندگان.

خواننده: به مصرف كنندة نهايی اطلاعات گفته می شود.

در نشر سنتی، فرايند توزيع از مراحل نشر جداست و از طريق عامل سومی به نام موزّع (پخش‌كننده) انجام می شود. محصولات نشر سنتی در مكانهای فيزيكی چون كتابخانه‌ها و فروشگاههای كتاب نگهداری و ذخيره می شوندكه اين موضوع مستلزم صرف هزينه‌های زيادی است.